UMNO TAK BOLEH, PAS TAK MENGAPA

Wednesday, January 13, 2010


HUKUM PAS sangat jelas, berbeza sekali antara sebelum PAS memerintah negeri dahulu dengan selepas memerintah sekarang. Segala yang haram atau kafir dahulu kini sudah menjadi harus dan Islam belaka selepas PAS memerintah.

Ketika UMNO sahaja yang berkongsi kuasa memerintah negara dengan kafir, PAS hukumkan kafir atau haram; sekarang PAS berkongsi secara rasmi dengan DAP dan PKR sudah Islamik dan harus jua. Dulu UMNO menjadi kafir kerana tidak melaksanakan hukum Allah; sekarang PAS buat sama seperti UMNO juga sudah tidak timbul masalah. Dulu masjid yang dibina kerajaan BN tidak boleh dibuat sembahyang kerana perbelanjaannya daripada wang cukai. Setelah PAS memerintah Kelantan semua masjid yang tak boleh dahulu sekarang PAS pergunakan. Imam dan bilal UMNO dipecat dan digantikan dengan orang PAS; lalu berubahlah hukumnya sekarang menjadi tidak haram dan was-was lagi. Begitu juga prosesnya telah berlaku di Terengganu dan bakal kita lihat di Kedah juga; beransur-ansur buat pembersihan. Pemecahan sudah berlaku walaupun belum sampai beberapa bulan PAS memerintah negeri. Untuk menutup kedai judi dan arak tangguh lagi. Tapi pusat hiburan & pub baru dibuka.

PAS menafikan Islam yang dilaksanakan oleh UMNO, sehingga bank Islam pun tidak mahu diperakui YB Haji Abd Hadi kata sebagai kulit dan bukannya isi. Tetapi apabila Kerajaan PAS Kelantan mula menggunakan Bank Islam maka YB Haji Abd. Hadi juga yang mengecam dulu kini memuji. Beliau menyeru kerajaan negeri lain meniru Kelantan menyimpan di Bank Islam.


Mengenai pimpinan kerajaan pimpinan UMNO yang hadir meraikan perayaan orang kafir termasuk juga "Perayaan Tahun Baru Cina", dulu orang PAS hukumkan salah (menyerupai kafir) dengan membaca hadis ini menjadi sandaran: yang bermaksud, " Barang siapa yang bersyubahat dengan sesuatu kaum maka dia juga daripada golongan mereka", lalu dikatakan menjejaskan akidah Islam. Setelah PAS mula memerintah Kelantan nampaknya sampai sekarang YB Datuk Hj. Nik Abdul Aziz Nik Mat selaku Menteri Besar Kelantan sentiasa menghadiri majlis begini. Penyerahan watiqah perlantikan sami untuk ganti sami yang meninggal dunia di Wat Uttamaran. Teresek, Pasir Mas pun YAB datang menyerahkannya sendiri. PENDEKNYA SEKARANG SEMUA YANG TIDAK BOLEH DULU MENJADI BOLEH BELAKA DEMI KERANA PAS.



2 comments:

Detguaq said...

Kalau pemimpin UMNO tak boleh ambil kaum kerabat kerja dalam anak syarikat kerajaan negeri....kroni kata depa. Depa buat takpa halalan thoyiban...Kata depa wajib tolong saudara mara.

Anonymous said...

gambar edit bleh arrr....nak fitnah orng
pub dibuka?? tp di maner tu???
oi...tgk sejarah di Madinah la plak
per ni nk hina orng x tgk sejarah Islam....

Post a Comment

Apa kata Blogger