ANTARA AYAT-AYAT YANG DISELEWENG PAS I

Monday, November 16, 2009


Ayat 65 Surah an-Nisa'





TAFSIRAN SEBENAR

TAFSIRAN PAS

Maka demi Tuhanmu (wahai Muhammad), mereka (pada hakekatnya) tidak beriman hingga mereka menjadikan kamu hakim terhadap perkara yang mereka perselisihkan, kemudian mereka tidak merasa dalam hati mereka sesuatu keberatan terhadap putusan yang kamu berikan, dan mereka menerima dengan sepenuhnya.
PAS telah menyifatkan UMNO sebagai orang yang tidak beriman kerana tidak menerima perundangan Islam.  Kalau dulu pernah Saidina Umar membunuh seorang yang tidak yakin kepada perundangan lslam yang menjadi sebab turunnya ayat ini,maka PAS juga menghukum halal membunuh orang-orang UMNO yang tidak yakin kepada hukum-hukum Islam.




Ayat 74 Surah an-Nisa'


TAFSIRAN SEBENAR

TAFSIRAN PAS

Oleh itu, orang (yang beriman) yang mengutamakan kebahagiaan Akhirat daripada (kesenangan) kehidupan dunia, hendaklah mereka berperang pada jalan Allah (untuk membela Islam).  Dan sesiapa yang berperang pada jalan Allah Ialu ia mati (gugur Syahid) atau beroleh kemenangan, maka Kami akan memberi kepadanya pahala yang besar.
Yang membawa risalah Islam di Malaysia hanyalah parti PAS.  Dan parti PAS 1ah yang berjuang untuk menegakkan Islam sebab itu orang-orang PAS dianggap mengutamakan akhirat.  Adapun orang-orang UMNO ia menentang Islam.  Jikalau orang PAS mati tetap mendapat pahala seterusnya mendapat Syurga


Ayat 75 Surah an-Nisa' 

TAFSIRAN SEBENAR

TAFSIRAN PAS

Dan apakah yang menghalang kamu (maka kamu) tidak mahu berperang pada jalan Allah (untuk menegakkan agama Islam) dan (untuk menyelamaatkan) orang yang tertindas dari kaum lelaki, perempuan dan kanak-kanak, iaitu mereka yang selalu (berdoa dengan) berkata: "Wahai Tuhan kami!  Keluarkanlah kami dari negeri (Mekah) ini, yang penduduknya (kaum kafir musyrik) yang zalim dan jadikanlah bagi kami dari pihak-Mu seorang pemimpim yang mengawal (keselamatan agama kami) dan jadikanlah bagi kami dari pihak-Mu seorang pemimpin yang membela kami (dari ancaman musuh)".
Kenapakah orang-orang Islam di Malaysia tidak mahu berjihad dijalan Allah untuk menyelamatkan orang-orang Islam yang ditindas oleh kerajaan Barisan Nasional (dari segi hukum Islam dan harakah Islamiah)




Ayat 76 Surah an-Nisa' 

TAFSIRAN SEBENAR

TAFSIRAN PAS

Orang yang beriman, berperang pada jalan Allah; dan orang yang kafir pula berperang pada jalan Taghut (Syaitan).  Oleh sebab itu, perangilah kamu akan pengikut-pengikut Syaitan itu, kerana sesungguhnya tipu daya Syaitan itu adalah lemah.
Orang-orang PAS dianggap beriman kerana mereka berjuang dijalan Allah.  Dan orang-orang UMNO dianggap tidak beriman dan mereka berjuang di jalan Taghut (Kebangsaan).






 Ayat 77 Surah an-Nisa' 

TAFSIRAN SEBENAR

TAFSIRAN PAS

Tidakkah kamu perhatikan orang-orang yang dikatakan kepada mereka (orang yang menampakkan dirinya beriman dan meminta izin berperang sebelum ada perintah berperang) : "Tahanlah tanganmu (dari berperang), dirikanlah sembahyang dan tunaikanlah zakat !" Setelah diwajibkan kepada mereka berperang, tiba-tiba sebahagian dari mereka (golongan munafik) takut kepada manusia (musuh), seperti takutnya kepada Allah, bahkan lebih sangat dari itu takutnya. Mereka berkata : "Ya Tuhan kami, mengapa Engkau wajibkan berperang kepada kami ? Mengapa tidak Engkau tangguhkan (kewajiban berperang) kepada kami sampai kepada beberapa waktu lagi ?" Katakanlah : "Kesenangan di dunia ini hanya sebentar dan akhirat itu lebih baik untuk orang-orang yang bertakwa, dan kamu tidak akan dianiaya sedikitpun (ertinya pahala untuk turut berperang tidak akan dikurangi sedikitpun).
PAS memberi perangsang kepada pengawal keselamatan atau pengawal peribadi pemimpin PAS agar jangan takut berjuang melawan UMNO.










0 comments:

Post a Comment

Apa kata Blogger