AMANAT HADI AWANG - Menzalimi Agama Islam.

Friday, October 2, 2009


Dalam peristiwa berdarah di Memali, Baling, Kedah pada 19 November 1985, seramai 18 orang termasuk Ibrahim Libya telah terkorban kerana terpengaruh dengan Amanat Hadi Awang yang mengkafirkan UMNO.


Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan bagi Hal Ehwal Agama Islam yang bermesyuarat pada 3 dan 4hb. Februari 1986 telah mengisytiharkan bahawa Ibrahim Libya dan pengikut-pengikutnya tidak mati syahid.


Jawatankuasa itu juga menetapkan bahawa kematian Ibrahim Libya dan para pengikutnya sebagai "Penderhaka dan   Berdosa" kerana tidak taat kepada negara Islam Malaysia. Malaysia adalah negara Islam yang sah mengikut pendapat terkuat "ULAMAK AL-MUHAKKIKUN" berasaskan pegangan mazhab Imam Al-Shafie.


Majlis Agama Islam Negeri Kedah pula menetapkan kumpulan Ibrahim Libya telah menyerupai "Bughah" dan bukan "mati syahid Ma'araakah"


Parlimen yang meluluskan kertas putih pada 11 Mac 1986 dengan jelas mengaitkan peristiwa hitam itu dengan Amanat Hadi Awang.


Amanat Hadi Awang telah melahirkan golongan pelampau agama yang berperwatakan seperti berikut:-
1. Taksub kepada pemimpin mereka sahaja.


2. Keras kepala, keras hati dan degil




3. Bertindak keras tidak bertempat



4. Bersikap kasar dan agressif terhadap orang lain



5. Jahat sangka terhadap orang lain


6. Gemar menabur fitnah dan mengkafir sesama Islam


Makna kepada kafir mengkafir ialah kemuncak perlakuan jahat kerana apabila sesorang Islam dikafirkan bermakna kehormatan, harta benda, darah dan nyawanya halal untuk diceroboh.


BUKTI AMANAT HAJI HADI
AMANAT
TUAN GURU HJ. ABDUL HADI AWANG

"Saudara-saudara sekelian, percayalah! Kita menetang UMNO bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang BN, bukan kerana nama BN. Kita menentang dia kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliyyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka, oleh kerana itulah kita berjuang melawan mereka.
Percayalah saudara-saudara, perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad dan kerana kita berjuang dengan puak-puak ini, kalau kita mati kerana berlawan ini, mati kita adalah mati syahid, mati kita adalah mati Islam.
Kita tidak payah masuk Yahudi, kita tidak payah masuk Kristian, kita tidak payah masuk Hindu, kita tidak payah masuk Buddha, tetapi kita menjadi kafir dengan mengatakan politik suku agama suku."
PAS
(Parti Islam SeMalaysia)
Penerangan PAS Kelantan

0 comments:

Post a Comment

Apa kata Blogger