EnteGriti ala MaHfuZ

Tuesday, August 25, 2009

Pengarah Pilihanraya PAS Permatang Pasir, Mahfuz Omar telah menggunapakai taktik "character assasination" dalam kempen beliau untuk mengekalkan DUN Permatang Pasir di tangan PAS. Pelbagai isu peribadi calon UMNO diserang tanpa merujuk kesahihannya.

Taktik ini adalah usaha terakhir PAS untuk mendapatkan undi dari pengundi. Tetapi nampaknya ada beberapa perkara baru timbul hasil dari pendekatan beliau ini.

1. Terbongkar juga kisah-kisah peribadi calon PAS yang nampaknya lebih teruk perangai dan sifat-sifatnya. Ini tanpa disedari telah dibongkar oleh mereka-mereka yang merasakan PAS aka Mahfuz Omar telah menyediakan satu 'playing field' yang tida samarata. Mereka menyerang peribadi calon UMNO sebaliknya menutupi keburukan calon mereka.

2. Mahfuz Omar sering bercakap berkaitan integriti. Tetapi nampaknya beliau bukanlah orang yang sebenarnya mengamalkan integiti. Banyak perkara yang sengaja disorokkan. Malahan masalah beliau sendiri disorok dibawah karpet sehingga tiada bercakap mengenainya. Tapi bangkai gajah tidak dapat ditutupi dengan sehelai daun ...
lihat disini

3. Terserlahlah sikap pemimpin utama PAS yang dari dulu kini dan selamanya mengkafirkan ahli-ahli UMNO.


0 comments:

Post a Comment

Apa kata Blogger