PAS Halalkan Tindakan DAP

Saturday, August 15, 2009

KUALA LUMPUR 14 Ogos - Pas terpaksa membisu apabila pemimpin DAP menghina Islam demi menjaga hubungan mereka dalam pakatan pembangkang, kata Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Bekas Perdana Menteri itu dengan sinis berkata, apabila seseorang mahu berkawan, mereka mestilah mencari alasan untuk menghalalkan tindakan rakan mereka.

"Datuk Nik Aziz Nik Mat kata tidak apa kerana dia (DAP) bukan orang Islam, jadi orang bukan Islam boleh hina Islam dan hanya orang Islam yang tak boleh hina.

"Kalau kita nak berkawan dengan orang, kita kena cari alasanlah," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Pameran 1Malaysia Lat di Bangsar Shopping Centre di sini hari ini.

Kelmarin, Nik Aziz tidak membantah tindakan segelintir pemimpin DAP menghina Islam kerana beranggapan parti itu bukan parti Islam dan kefahaman mereka terhadap Islam mungkin tidak mendalam.

Beliau yang juga Mursyidul Am Pas sebaliknya menyalahkan sikap pemimpin Islam yang menolak ajaran Islam sehingga agama itu tercemar dan telah disalah ertikan kesuciannya oleh mereka yang bukan Islam.




Oleh Saiful Haizan

Buat hal lagi Nik Aziz ni! Dulu boleh mencarut kerana dlm Quran pun Tuhan mencarut, lepas tu boleh berkawan dengan syaitan. Kita orang bukan Islam boleh hina Islam kerana mereka jahil tentang Islam. Nampak dah semakin sesat Tok Guru PAS ini.

Saya cadangkan Tok Guru buat kelas kepada semua pemimpin2 DAP supaya mereka arif tentang Islam, jadi taklah menghina sembarangan.

Hina Ketua tertinggi Islam bagaimana pulak?

Sudah mengarut Tok Guru orang PAS ni. Sedarlah

0 comments:

Post a Comment

Apa kata Blogger